Kinderopvang Catent

Kinderopvang, peutergroep en buitenschoolse opvang

Kinderopvang Catent

Stichting Kinderopvang Catent organiseert dagopvang, peuteropvang (incl VVE), buitenschoolse opvang en vakantieopvang in samenwerking met de school. Hier vindt u alle informatie over het aanbod.

Wilt u uw kind aanmelden voor dagopvang, voorschool of buitenschoolse opvang?

Aanmelden kan via het aanmeldformulier.

Dagopvang

Telefoonnummer: 06 10 69 76 50

LRK Kinderopvang Weiteveen: 295084650

E-mail: kinderopvang.franciscus@catent.nl

Contactpersoon: Lisa van der Vegt (locatieverantwoordelijke)

Peuteropvang

Telefoonnummer: 06 45 56 32 31

LRK peutergroep Weiteveen: 295084650

E-mail: voorschool.franciscus@catent.nl

Contactpersoon: Ellie de Vries & Mandy Philips

Buitenschoolse opvang

Telefoonnummer: 06 10 69 76 50

LRK Buitenschoolse opvang: 204153499

E-mail: kinderopvang.franciscus@catent.nl

Contactpersoon: Margot de Gier

De GGD controleert jaarlijks onaangekondigd op de wettelijke kwaliteitseisen voor kinderopvang. De rapportages van de dagopvang vindt u hieronder.

Inspectierapporten Kinderopvang

Inspectierapport aug 2022 KO Franciscus Weiteveen (KDV)

Inspectierapport nov 2022 KO Franciscus Weiteveen (KDV)

Inspectierapport mei 2023 KO Franciscus Weiteveen (KDV)

Inspectierapport KDV juli 2023

De GGD controleert jaarlijks onaangekondigd op de wettelijke kwaliteitseisen voor buitenschoolse opvang. De rapportages hiervan vindt u hieronder.

Inspectierapporten BSO

Inspectierapport BSO 13 juli 2020

Inspectierapport BSO 6 oktober 2020

Inspectierapport BSO 4 maart 2022

Inspectierapport BSO mei 2023

Openingstijden Dag- en Buitenschoolse opvang

Maandag t/m vrijdag van 6.30 – 17.30 uur

Openingstijden Voorschool

Maandag 8.30 – 14.15 uur

Dinsdag 8.30 – 12.45 uur

Woensdag 8.30 – 14.15 uur

Kinderopvang Catent biedt verschillende opvangvormen aan in Kindcentrum St. Franciscus.

Dagopvang

Dagopvang is opvang voor kinderen van 0 tot 4 jaar. Bij Kindcentrum St. Franciscus kunt u kiezen voor opvang van halve en/of hele dagen. De dagdelen waarin u dagopvang kunt afnemen zijn standaard:

ochtend: 7.00 – 12.00 uur

middag: 12.00  -17.00 uur

U kunt extra opvang aanvragen tijdens de openingstijden van het Kindcentrum (tussen 6.30 – 17.30 uur).

Peuteropvang

Peuteropvang is opvang voor kinderen van 2,5 tot 4 jaar ter voorbereiding op de basisschool. Het voorschools aanbod is standaard 16 uur en bereid jonge kinderen spelenderwijs voor op de basisschool.

Peuteropvang wordt geboden tijdens de schoolweken, 41 weken per jaar.

Indien gewenst kan de peuteropvang aangevuld worden met dagopvang aansluitend op het peuteraanbod. De jeugdverpleegkundige kan een VE-indicatie afgeven wanneer uw kind het risico loopt op een eventuele ontwikkelingsachterstand. Er zijn voor ouders geen kosten verbonden aan peuteropvang voor kinderen met een VE-indicatie.

Buitenschoolse opvang

Buitenschoolse opvang is opvang voor schoolgaande kinderen. Kindcentrum St. Franciscus  vangt kinderen op van basisschool St. Franciscus (Weiteveen) en de Gerardus Majella School (Nieuw-Schoonebeek).

U kunt voor schooltijd voorschoolse opvang afnemen vanaf 7.00 uur. De kinderen worden naar school gebracht. Na schooltijd worden de kinderen standaard opgevangen tot 17.00 uur bij de naschoolse opvang. U kunt extra buitenschoolse opvang aanvragen tijdens de openingstijden van het Kindcentrum (tussen 6.30 – 17.30 uur).

Het kindcentrum is gesloten op landelijke feestdagen. Ook zijn er 2 studiedagen georganiseerd voor het personeel waarop het kindcentrum gesloten is.

• Studiedag: vrijdag 12 januari 2024
  • Goede Vrijdag: vrijdag 29 maart 2024
  • 2e Paasdag: maandag 1 april 2024
  • Bevrijdingsdag: zondag 5 mei 2024
  • Hemelvaartsdag: donderdag 9 mei 2024
  • 2e Pinksterdag: maandag 20 mei 2024
  • Studiedag: dinsdag 15 oktober 2024
  • Kerstmis (eerste en tweede kerstdag): woensdag 25 en donderdag 26 december 2024

Kindcentrum St. Franciscus in onderdeel van Stichting Catent Kinderopvang & Onderwijs. Op onze centrale website vindt u onder andere algemene voorwaarden, de klachtenregeling en privacy.

Hier vindt u de tarieven van Kinderopvang Catent voor 2024.

Wanneer u recht heeft op kinderopvangtoeslag betaalt de overheid met u mee. Het bedrag dat u uiteindelijk betaalt is daardoor lager.

Het team

Lisa van der Vegt Locatiecoördinator Kinderopvang St. Franciscus